מה לשאול את הרופא

האם אני בסיכון לדלקת ריאות?
כל אדם עלול ללקות במחלה פנאומוקוקלית, אבל יש אנשים שהם בסיכון גבוה יותר מאחרים. שאלו את הרופא האם אתם נמצאים בקבוצת סיכון לדלקת ריאות פנאומוקולית. למידע נוסף לחצו כאן.


האם אוכל לעשות משהו כדי למנוע דלקת הריאות?
ישנן דרכים שונות שבהן ניתן לסייע למנוע דלקת ריאות. לדוגמה, אימוץ הרגלים שונים כגון היגיינת ידיים טובה, הימנעות מעישון ואורח חיים בריא. גם חיסונים יכולים למנוע סוגים מסויימים של דלקת ריאות. אם אתם נמצאים בסיכון לדלקת ריאות, שאלו את הרופא האם מומלץ כי תתחסנו ואילו הרגלים עליכם לשנות כדי לסייע במניעת המחלה. למידע נוסף לחצו כאן.


האם דלקת ריאות מדבקת?
דלקת ריאות עלולה להתפשט מאדם לאדם דרך הפרשות מדרכי הנשימה, למשל בעקבות שיעול או התעטשות. דלקת ריאות פנאומוקוקלית עלולה להתפתח ללא מחלת רקע, או שהיא מתפתחת בעקבות סיבוך של התקררות או שפעת. שאלו את הרופא כיצד תוכלו למנוע הדבקות במחלה.


למשך כמה זמן אצטרך לקבל את הטיפול בדלקת ריאות?
דלקת ריאות חיידקית מטופלת על ידי אנטיביוטיקה. עליכם לקחת את האנטיביוטיקה בדיוק כפי שהורה הרופא. יכול להיות שתרגישו טוב יותר לפני שתסיימו הטיפול, אך עליכם לסיים את כל המנות שנרשמו עבורכם. אם תפסיקו את הטיפול לפני הזמן, דלקת הריאות עלולה לחזור. כדי להיות שותפים פעילים בטיפול ולסייע להצלחתו, שאלו את הרופא מהו הטיפול המתאים ורשמו לפניכם את תוכנית הטיפול שהרופא המליץ לכם. למידע נוסף לחצו כאן.


תוך כמה זמן ייעלמו התסמינים של דלקת ריאות?
מטרת הטיפול בדלקת ריאות היא לרפא את הזיהום ולמנוע סיבוכים. למרות שהתסמינים עשויים להשתפר תוך מספר ימים או שבועות, תחושת העייפות יכולה להימשך במשך חודש ויותר. למידע נוסף לחצו כאן.